7.6.09

תכונותיו של השיריונר


להקת גייסות השיריון - פשוט שיריונר (1969)


5 תגובות:

איציק אמר/ה...

נפלה פה טעות מחרידה. המתמטיקה די פשוטה:
נבזה = קצת
נחמד = קצת
משמע: נחמד = נבזה.

לעומת זאת בגרף לעיל בבירור ניתן לראות הפרש של 10% לטובת הנבזות.
אני רק מניח כי נפלה טעות בתוכנת אקסל שהצליחה לפקשש את ההזנה שלך של "קצת" ופירשה אותך באופן מוטעה. (אולי פה המקום להמליץ על אנטיוירוס).

יובל אמר/ה...

הצצה קלה במילות השיר חושפת תמונה של טנקיסט מאצ'ו, כזה שזורק את כובעו בזלזול ומצפה לכבוש את לב הנערה במילות אהבה כמו "בואי מותק"... לקחתי לעצמי את הרשות להניח שהוא יותר נבזה מנחמד.

אגב, "קצת" היא מילה בעייתית מבחינה כמותית, בדיוק כמו "רגע" בזמנים. כל מה שאפשר להגיד על "קצת" זה שזה פחות מהרבה, בסבירות גבוהה פחות מ-50%, למרות שזה כבר עניין יחסי.

גילוי נאות: העורך לא היה שיריונר.

רועי אמר/ה...

אז ככה,
אני מצטרף לדעה ש"קצת" לא מבטא גודל קבוע, אלא יותר תיאור שיכול להתאים לכל כמות שהיא, בהינתן ההקשר הרלוונטי.
בקשר לנבזיותו של השריונר, היא היתה יכולה להיות הרבה יותר גדולה אם היתה לו תעודת קצין בכיס. השריונר שלנו קורא לדוברת מותק, מה שמגדיל את נחמדותו היחסית. הוא לא "זורק את כובעו בזלזול", אלא נותן אותו לדוברת על מנת להגן עליה מפגיעות צידוד למיניהן.
זה הכל. זהו זה.(או: נחמדות+נבזיות=100%)
גילוי נאות: המגיב היה שריונר, למרות נסיונותיו להדחיק את זה.

איציק אמר/ה...

אה הא! (גשש בלש בפעולה..)
אם באמת אין עוד תכונות אופי לשריונר, כמו שמשתמע מהשיר, מכאן ש:
נחמד+נבזה = 100%.
אם נוסיף לזה את העובדה שקצת לא יכול להיות יותר מ-50% (אתם חייבים להסכים איתי בקשר לזה*) ולכן:
נחמד = נבזה = 50%.
מ.ש.ל

*אתם לא באמת חייבים אבל זה יקל עלי
גילוי נאות: המגיב לא היה שריונר, לא שמע על טנק מימיו וכל מי שירמוז דבר כזה או דומה לזה יאלץ לבלות את שארית חייו הקצרים (קצרים בצירה כמובן) עם ראשו בתוך סיר של גריז בזמן שרוסי קטן עומד מעליו ומספר לו על שבריריותו של הטנק.

יובל אמר/ה...

למען האמת השיר מדבר גם על היות השיריונר בעל עיני תכלת, בעל צחוק פרא, היותו גבוה ורחב וכדומה. כל אלה יכולות להחשב תכונות (לאו דווקא תכונות אופי), אבל לטובת הציבור אשר אינו שולט במילות השיר, כללתי את שתי התכונות שיהיו מוכרות לכלל הקוראים.

בהזדמנות זו אני רוצה להודות לקוראים הביקורתיים אשר טורחים ומנתחים כל זיז ובליטה ברשומות שאני מעלה כאן. אני יכול רק להסיק שהם כנראה משועממים כמעט כמוני... (-;